14 januari 2013

PI - EN VISUELL SMÄLLKARAMELL

Precis när jag trodde jag hade sett allt i filmväg - luttrad som jag är - såg jag "Berättelsen om Pi" i 3D igår kväll.
Det är den mest fantastiska och magnifika filmupplevelse man kan få.
Jag är stum av beundran...
Den är sorglig, hoppfull, innehållsrik, mångbottnad, filosofisk, extremt visuell och mycket, mycket spännande.
Ska du bara se en enda film i år - se den på bio och se den!
Personligen är jag ju en animal-lover (särskilt katter), tycker apor är roliga och skrattar rakt ut av blotta åsynen av surikatter.
Men ni som inte bryr er i pälsdjur, borde inte ha några problem med att bli engagerade. Berättelsen ligger på så många plan.
Om inte annat - om inte annat - är det en total fröjd för ögat.
Ang Lee är oscarnominerad för bästa regi.
Jag hoppas han får den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar