25 januari 2013

HUR FILMAR MAN EN TSUNAMI?

Om knappt tre veckor åker jag till Thailand.
Inför detta lilla miniäventyr, bänkade jag mig framför dvd igår kväll för att se "The Beach" en tredje gång.
Idag var det dags för "The Impossible". Har inte hunnit titta klart (avbrott för jobb) men det ska jag verkligen göra för så långt jag har sett så är det bra. Sen kan man undra om jag är lite vrickad som ser en tsunami-film innan min Thailands-resa...
Det här utspelar sig när den ökända tsunamin slog till i Asien annandagen 2004.
Jag har aldrig sett en katastrof filmas på det här viset - jag nästan kände rent fysiskt hur det måste ha varit. Jag får återkomma när jag har sett den klart.
Den har sverigepremiär den 8 mars.
Klicka här så kan du läsa vad en person tyckte, som var med när det hände.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar